Lchf

Vikarie även idag då i trean. Dom bryter ner mig inifrån! Man känner sig som en riktig tjatkärring när man hela dagen får gå och säga åt dom att sluta bråka. Barnuppfostring... Det är mer avancerat än rymdforskning asså. Det har ju sina fina stunder också :) Det är roligt med barn. Som när en unge av 20 säger hej då och undrar om jag kommer tillbaka...

Nu på kvällen har jag bakat lchf-pannkakor! Dom blev bra :) ganska tjocka, men väldigt goda! Jag ville göra en lite matigare variant så hällde i extra fibrer samt vitlökspulver och lite peppar. Ska göra skagenröra-och-lite-allt-möjligt-wraps imorgon :)

Slänger upp receptet. Det är för 2 pers. Blev tre pannkakor när jag gjorde.

•4 ägg
•2 dl vatten
•1 dl grädde
•1,5 msk fiberhusk(brukar finnas på glutenavdelningen. Används för att deg/smet ska tjockna.)

Vispa ihop ägg, vatten och grädde, salta lite. Strö i fiberhusk och rör om. Låt svälla i minst 20 minuter.
Grädda i stekpanna med mycket smör, ta inte för mkt smet utan gör pannkakorna tunna.

Ikväll var vi vid Helgesjön och drack te :) så vackert! Och mycket snö kvar på Åreskutan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0