Allt eller inget

Varför är det så att allting kommer på samma gång? Antingen har man en jättebra dag, eller så har man en skitdålig dag. Finns det ingen balans här i livet??
Imorse vaknade jag. I panik flög jag upp ur sängen då jag inser att jag måste till jobbet om 5-10 minuter. River fram all frukost, men inser då att klockan är en timme för tidigt och väckarklockan har inte ringt än...! Går och lägger mig. Klarvaken. Lyckas till slut somna en stund och då är jag ju för trött för att komma upp ur sängen sen så snoozar. Får ju då skitbråttom och blir ändå senz Letar efter passerkortet. Hittar det ingenstans. Fortfarande borta.

Kommer till jobbet och har massa jobbiga kunder. Vill bara hem. En käring som ringer in med någonting jag inte kan boka över telefon:
"Men du sitter ju på en bokning. Och jag har en sak jag vill boka och du kan inte boka det åt mig fast du jobbar med bokningar!!? Vad är det för service?" utbrister hon.
"Ja men dethär bokar inte jag utan det gör man själv på internet. Så läs och det på internet och boka det på internet."
"jaha men då kanske jag ska skita i att boka hotellrum då!?" säger hon.
"Ja, gör du det." Säger jag.
Orkar inte tina maten så den är fryst i mitten och asvarm i kanterna.
När jag ääntligen är påväg hem inser jag att jag glömt hemnyckeln på jobbet och måste tillbaka...
Tack livet för att du är en himla bergochdal-bana.

Slut för idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0